Havervlokken-ontbijt peer

Havervlokken-ontbijt peer

Vandaag heb ik ontbeten met havervlokken. Heb amandel-hazelnootmelk gebruikt, en het gegarneerd met wat stukjes peer en noten. Resultaat: een goed vullend havervlokken-ontbijt peer wat ook de bloedsuikerspiegel reguleert. Ik eet het meestal lauw warm.

Havervlokken heb ik echt moeten leren eten. En havermoutpap of pap van havervlokken al helemaal! Maar nu ben ik niet anders gewend en als ik het een week niet kan eten door bv vakantie dan mis ik het echt.

Waarom havervlokken?

Sinds ik havervlokken eet heb ik geen last van bloedsuikerschommelingen. Als ik dat een paar dagen vergeet of niet doe dan heb ik er echt meer last van. Ik eet dit eigenlijk omdat ik het boek De Voedselzandloper heb gelezen dit jaar en ik daar zoveel heb gelezen over wat havervlokken voor je doen, dat ik het ben gaan proberen en ik vind het echt lekker worden. In het begin dacht ik nou laat maar, maar nu denk ik mmmmmmm…. en bedenk ik zelf steeds weer een andere variant zoals deze.

INGREDI√čNTEN Havervlokken-ontbijt peer

  • 150ml hazelnoot-amandelmelk
  • 150 ml perensap
  • 50 gr havervlokken
  • 1/2 peer
  • beetje kapotgemaakte walnoten, pecannoten en paar geroosterde amandelschaafsel.

Bereiding: Zet de havervlokken met de melk en de perensap op een laag vuur en breng het aan de kook. Laat het langzaam indikken en laat de havervlokken zacht worden. Vanzelf ontstaat er een soort pap. Ik kijk altijd gewoon hoe lang, maar het is ongeveer een 15 min.

Garneer met een beetje peer en stukjes noot.


Comments

comments

2 thoughts on “Havervlokken-ontbijt peer

  1. Hoi Cilla,
    Van welk merk kan ik het beste havermoutvlokken nemen? Ik ben sinds kort bezig met het minderen van suiker en nog heel erg zoekende…..
    Bedankt alvast!

    Groetjes Marieke

    • Beste Marieke,

      Ik heb haver-, havermout- en quinoavlokken allemaal van De Halm.
      Snap nog zoekende, is lastig om het in het begin vol te houden, de havermout helpt mij enorm om de bloedsuikerspiegel op peil te houden.

      groeten van Cilla

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

De volgende HTML-tags en -attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>